Leerkrachten in Wales krijgen een ‘leerpaspoort’ en een nieuwe educatieve master voor meer professionalisering

na een korte pauze ga ik weer MLI’en šŸ™‚

X, Y of Einstein?

Professionalisering van leraren heeft volgende oa John Hattie een grote impact op het leren van de leerlingen in de klas. Wales, als regio, kreeg de voorbije jaren slechte rapporten qua ontwikkeling van de leerkrachtenĀ en de overheid wil hier dringend iets aan doen.

De maatregelen samengevat:

2 maatregelen springen mij in het oog: het professionele leer paspoort dat als het ware een continue vorming van een leraar bijhoudt. Hier vraag ik me af in welke mate dit enerzijds een formaliteit kan blijven of anderzijds een middel kan zijn voor repressie (ā€œjij deed niet genoeg aan bijscholingā€). Ik denk dat het toegang verlenen tot kwaliteitsvolle leerkansen hier belangrijk zal zijn.

De tweede maatregel is ā€˜new master in education practiceā€™, de mogelijkheid om als leerkracht een extra kwalificatie te behalen in de vorm van een nieuwe master met als bedoeling het beter doorstromen van effectieve leermethodes in de klas. Van dit laatste, datā€¦

View original post 60 woorden meer

Geef een reactie

