Teacher Leaders inspireren

Vaak vragen mensen: ‘wat leer je nou op je opleiding?’  Al naar gelang of ik weet welk referentiekader de vrager heeft, geef ik  een passend of een standaard antwoord. ‘De masteropleiding Leren en innoveren is bedoeld voor docenten die voor de klas willen staan, maar daarnaast de rol van Teacher Leader willen vervullen en willen bijdragen aan de effectiviteit van schoolbrede veranderingstrajecten.’

Vandaag kom ik een sprekend praktijkvoorbeeld tegen van waar de MLI voor opleidt en omdat ik regelmatig  nieuwsgierige onderwijscollega’s tegenkom, wil ik onderstaande link graag delen.

Nieuws ⁄ Teacher leaders: inspireren binnen en buiten de klas

Omdat gezamenlijke kennis de basis is van onderwijs, ben ik op zoek naar onderwijsprofessionals die actief met mij willen netwerken & brainstormen over de vernieuwingscapaciteit van innoverende resultaatverantwoordelijke onderwijsteams (RVT’s). Onderstaand voorbeeld van Lecioni over hoe het niet ‘heurt’, zou ik graag als startpunt gebruiken om de conversatie aan te gaan, om te komen tot hoe het wel kan. Zijn er professionals in mijn netwerk die ‘best practices’ weten voor effectieve RVT’s?

schermafbeelding-2016-10-20-om-10-39-51

“Not finance. Not strategy. Not technology. It is teamwork that remains
the ultimate competitive advantage, both because it is so powerful and so
rare.” (Lencioni, 2012)

Bewaren

Geef een reactie

